"תהיה נוכח בחיים שלך": פרשת מסעי \\ הרב אריאל שחר

הרב אריאל שחר No Comments on "תהיה נוכח בחיים שלך": פרשת מסעי \\ הרב אריאל שחר

מחשבת הפרשה: "אל תתן לאתגרים ובעיות לעצור את החיים שלך" | פנינים לפרשת השבוע מאת הרב אריאל שחר

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כאשר משהו משתבש לנו בחיים, חלק מאתנו ממשיכים להתקדם בחוויית החיים ובהתפתחות האישית, למרות שהחיים נעצרו בעקבות אובדן או חוסר התקדמות.

אך לעומת זאת יש אנשים שהחיים כן האירו להם פנים וחייהם המשיכו להם הלאה בהצלחה מסחררת או בהתפתחות הקריירה והמשפחה, אך בנפשם משהו נעצר בהם, הם לא מצליחים לחוות את הצלחת חייהם בהנאה ובסיפוק, פשוט יש להם הכל אבל אין להם כלום.

העדר הממשק בין חווית החיים הנפשית לבין ההצלחה בעולם המעשה קורה לעיתים קרובות בגלל לחץ עשיה, שיבוש תוכניות או אובדן מהמצב הקודם לו היינו רגילים.

המטרה הגדולה ביציאת מצרים היא להיכנס זכים וטהורים לארץ ישראל, אך בני ישראל לא ראו רק את המטרה אלא גם את הדרך, גם את 'מרה' וגם את 'מתקה'.

הנפש של כל אחד מישראל תמיד הייתה שם בשביל לדעת כיצד להתנהג בכל המצבים, אולי כי יש משהו במדבר שמלמד את האדם להיות נכון לכל תרחיש רוחני אפשרי, כן, גם זה שלאחר החטא, וגם אז הם היו שם לשמוע כיצד עושים תשובה.

סיכום המסעות מלמד אותנו כי את המסע המדברי בין יציאת מצרים לכניסה לארץ, חוו עם ישראל בכל מסע ומסע על שלל מרכיביו וכל מה שכלול בכל מסע ומאפייניו, עליות ומורדות רוחניות, קבלת התורה, לימוד מצוות, חששות ממלחמות, תחושת ניצחון ועשיית תשובה.

פרשת מסעי מספרת לנו את מסע חיינו, גם אם החיים נעצרו בעקבות מקרה ואירוע שלילי ואפילו סתם בגלל שמישהו פגע בך, או בגלל שמשהו לא קרה כפי שתכננת בתחנות הזמן של חייך, תתקדם. החיים ממשיכים הלאה וכדאי שתהיה צמוד אליהם.

תמיד תהיה נוכח שם, בשביל עצמך. אל תתן לרגעים שמקטינים אותך לשלוט בחיים שלך. 

שבת שלום ומבורך!



0 תגובות